Візитка


Домбровська Наталія Василівна

Посада - вчитель початкових класів

Місце роботи -  спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7
                            Світловодської  міської ради Кіровоградської області

ОсвітаВища. Кіровоградський педагогічний університет імені В.Винниченка, 2000 р.

СамоосвітаОнлайн-курс «Вчимося жити разом», 2017 р.
                        Онлайн - курс «Основи здоров’язбережної компетентності», 2017р.
                        Навчання з методики викладання предмета «Основи здоров’я», 2018р.
                        Онлайн - курс «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти», 2019 р. 
                        Онлайн-курс для вчителів початкової школи ( НУШ), 2019р.
                        Курси підвищення кваліфікації Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського «Удосконалення організації та змісту навчання» для вчителя початкової школи, 2019 р.           
                        Онлайн-курс «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами», 2020 р.                 
                        Онлайн-курс «Про дистанційний та змішаний формати навчання» для педагогів та керівників шкіл, 2021 р.      
Педагогічний стаж21 рік

Кваліфікаційна категорія - Перша

Педагогічне кредо - 
«Учителем не кожен може бути,
Не кожне серце вміє говорить…
Учитель лише той, хто вміє чути,
Окрилити, навчити і любить».

Н.Красоткіна



Опис педагогічної ідеї 

Моя педагогічна ідея: «Використання казкотерапії як засобу розвитку зв’язного мовлення на уроках читання».
 Мовленнєвий розвиток молодших школярів - одна із центральних проблем у сучасній початковій школі. Останнім часом комунікативному вихованню школярів надається особливе значення, тому що успіх у мовленнєвому розвитку визначає й результативність засвоєння інших шкільних дисциплін, створює передумови для активної й осмисленої участі в суспільному житті, забезпечує дітей необхідними в особистому житті навичками мовного поводження, культурою мовного розвитку.
Казкотерапія – це один із ефективних методів роботи з учнями початкових класів, які зазнають тих чи інших мовленнєвих, емоційних та поведінкових труднощів. Суть цього методу у створенні особливої казкової атмосфери, яка робить мрії дитини дійсністю, дозволяє дитині вільно висловити власну думку, вступити у боротьбу зі своми страхами, комплексами, розвиває мовлення творчу уяву, фантазію.
Я розглядаю казкотерапію  як засіб розвитку зв’язного мовлення учнів  і впроваджую її елементи на уроках читання. Казкотерапія дає змогу побачити кожного учня, збагатити його словниковий запас, вплинути на почуття, формує загальномовленнєві вміння та навички, дозволяє опанувати позитивними моделями поведінки, знизити негативні емоції.
Комплексна казкотерапія включає в себе такі прийоми роботи над казкою: лялькотерапія, постановка казок, розповідання казок, малювання казок, складання казок, казкова терапія, медитація на казку, аналіз казок.

 Опис педагогічної ідеї 2021-2022 н.р.

Моя науково-педагогічна тема: "Формування читацьких компетентностей учнів шляхом використання інноваційних технологій"

 Формування читача, читацької компетентності школяра є актуальною педагогічною проблемою, оскільки в умовах розвитку інформаційних технологій помітним є згасання інтересу учнів до художнього слова, що негативно позначається на їхньому подальшому житті. Виникає запитання: яким має бути читацький розвиток, читацькі здібності, щоб повноцінно естетично взаємодіяти з твором?

 Літературознавці по-різному підходять до розв'язання цієї проблеми, проте традиційно всі сходяться на тому, що повноцінне сприйняття художньої літератури вимагає від читача значних інтелектуальних зусиль. Хто ж вона – компетентна читацька особистість? Які ознаки їй притаманні? Найперше – це здатність самостійно послуговуватися набутими знаннями й уміннями з метою знаходити, за потреби, інші, необхідні для розв’язання посталих проблем. "Компетентному читачеві, – як зазначено в навчальній програмі з української літератури – притаманні: сталий інтерес до читання, здатність уявляти і переживати прочитане, критично й рефлексійно мислити, вести діалог із текстом, інтерпретувати прочитане, знаходити авторські і творити власні смисли, відчувати естетичну насолоду від художнього слова".

 Щоб успішно реалізувати читацьку компетентність, потрібно чітко усвідомлювати її сутність, знати структуру. Компонентами її є складники "нижчого рівня", кількість яких у дослідженнях науковців різниться. Узагальнено їх можна визначити так (за А.Фасолею): 
 літературознавча (здатність застосовувати літературознавчі знання й уміння для інтерпретації та аналізу художнього твору, налагодження діалогу з текстом (автором, героями), самим собою, іншими читачами, знаходження в ньому авторських і творення власних смислів); 
 інформаційна (готовність працювати з різними джерелами інформації, знаходити та опрацьовувати її); 
 емпатійно-образна (спроможність уявляти прочитане, співпереживати, мислити образами); 
 естетично-аксіологічна (здатність оцінювати художній твір з естетичних позицій, розглядати зміст, учинки героїв, авторську позицію з погляду національних і загальнолюдських цінностей);  творчо-мовленнєва (здатність обґрунтовувати власну думку, створювати тексти, будувати зв’язні висловлення залежно від комунікативної ситуації); 
 самоорганізаційна (здатність керувати власною читацькою діяльністю, особистісним і читацьким розвитком)
Отже, щоб визначити рівень читацької компетентності, слід мати перелік умінь, які становлять її основу і піддаються вимірюванню й оцінюванню. Це вміння (за А.Фасолею): 
 розуміти зміст твору (значення окремих слів, речень, фраз, усього тексту), виокремлювати ключові слова, фрази;
 уявляти прочитане; 
 визначати тему твору, його жанрові й композиційні особливості; 
 знаходити в тексті потрібну (первинну, вторинну, найважливішу, надлишкову) інформацію; 
 "бачити" автора, розкривати авторський смисл (ідею); 
 визначати порушені проблеми, висловлювати ставлення до зображеного, зокрема до героя; 
 розуміти героїв (співпереживати їм, пояснювати їхні почуття, переживання, дії тощо); 
 оперувати літературознавчими термінами (перелік різнитиметься для кожного класу); 
 інтерпретувати прочитане; 
 визначати власні смисли, з’ясовувати значення прочитаного для особистісного і читацького розвитку; 
 вести діалог із текстом (автором, героями): ставити запитання, передбачати розвиток подій тощо

Мої найкращі колежаночки :)

                    

Немає коментарів:

Дописати коментар