вівторок, 29 жовтня 2019 р.

Сценарій свята "Вшанування Букваря"


Сценарій свята "Вшанування Букваря"


Мета. Виховувати у дітей любов до книги як джерела знань, формувати інтерес до читаання; переконувати, що добросовісне навчання в школі - святий обов”язок кожного громадянина нашої держави.
Вчитель.
 Любі діти та батьки! Сьогодні у нас з Вами трохи сумне, але і приємне свято. Ми прощаємося з дуже поважною, а для багатьох і першою книжкою, самостійно прочитаною. Сьогодні в нашому класі свято прощання з Букварем!
Діти! Вітаю Вас з першої шкільної перемогою, яку ви здобули завдяки старанності, працьовитості та бажанням вчитися. Ви вивчили всі букви українського алфавіту, навчилися добре читати за «Букварем». Але «Буквар» познайомив вас не тільки з літерами. Його сторінки вчили Вас бути дружними, добрими, чуйними учнями, виконувати шкільні правила.
1.Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними наше свято-
Вшанування Букваря.

2. День вітання і прощання-
Свято перших букварів,
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.
3. Любі гості, мами й тата,
В нас - Букварикове свято.
Добре, що прийшли до нас
В наш веселий перший клас.
4. Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо,
Усі вже букви знаємо,
Книжки читати вміємо.
5. З нами клопоту зазнали
Наші мами, вчителі,
Поки ми читати вчились
У новому Букварі.
6. Ми тепер вже на малі –
Ми сьогодні школярі,
На уроках не жували,
Не дрімали і не спали,
Вчились ми сумлінно
І поводились відмінно.
7. І від дзвінка і до дзвінка
Робота наша нелегка:
Рахуй, пиши, а ще читай,
Учителю відповідай.
8. Та все це не лякає нас,
Бо ми старанний перший клас!
У школі нас всьому навчать,
І роки весело промчать!
Ми – школярі, ми – перший клас,
Щасливі дні чекають нас!
Пісня «Ми першокласники»
9. Я прийшов до школи вчитись, бо поставив я мету:скоро стану президентом, тільки трохи підросту.
10. Я також прийшов учитись, бо вже вирішив давно:буду мабуть футболістом.
11. А я буду зіркою кіно.
12. Поки ще казати рано, може в бізнес я піду.
13. Я фотомоделлю стану, як за ростом підійду.
14. Я банкіром хочу стати, полюбляю рахувати.
15. А я буду депутатом, бо люблю голосувати.
16. А я в лікарні після школи, всім робитиму уколи.
17. Я в письменники подамся, або, навіть, в моряки!
18. А я вчителькою стану, буду вчити малюків.
17. Мрію стати альпіністом, коли трохи підросту.
А також парашутистом, бо люблю я висоту.
ВСІ: Мрієм! Мріяти не рано!
 Кажуть, роки швидко мчать.
 Якщо будемо старанні,
 В школі нас всього навчать.
1. А тепер про школу нашу ми вам з радістю розкажем.
Звучить пісня «Гей чули…» на мотив пісні «із сиром пироги»
Прийшли ми всі на свято, на свято букваря,
і вивчили всі букви,
усі – від а до я!
гей, чули, чули, чули,
гей, чули, чули ви.
з буквариком ми дружим,
він з нами назавжди.
Продовжується свято,
вшануймо Букваря,
відкрив він нам дорогу
до знань від а до я.
гей, чули, чули, чули,
гей, чули, чули ви.
з буквариком ми дружим,
він з нами назавжди.
Учитель. Діти! Першого вересня ви прийшли до школи вперше і сіли за парти., розгорнули свій перший підручник- Буквар. Він день за днем навчав вас читати й думати. Буквар- перша сходинка до вершин знань. Є книг багато- рідкісних, повчальних, цікавих, барвистих...Але одна з них - усім книжкам начальник, і називається вона ...БУКВАР. Свято Букварика, а його чомусь немає. Давайте запросимо його!
Заходять Лінь і Двійка і співають на мотив пісні розбійників з «Бременських музик».
Ми ліниві до науки
І не вчилися ні дня.
Не беремо книжок в руки,
Не потрібні нам знання.
Ой-ня-ня, ой-ня-ня,
Не потрібні нам знання.
Ой-ня-ня, ой-ня-ня, ех-ма!
Лінь. О, які маленькі, чепурні!
Двійка. І кого це ви усі
Кликати зібрались?
 Вчитель. А ви хто такі?
Лінь (гладить дітей по голові, пригортає).
Мене звуть просто — тітка Лінь.
А я хороша, я дітей жалію.
За ними я ходжу, як їхня тінь,
Для них готую спокій і безділля.
Лінуйтесь, дітки, і не вчіть уроки!
Нікому не потрібні ті знання.
Двійка (співає на мелодію пісні «Кузнечик», муз. В.Шаїнського.)
Я дуже гарна дівка.
Зовусь я просто — Двійка!
У ледарів завжди я
В щоденнику живу.
І в день, і в ночі, і в день, і в ночі
В щоденнику живу. 2р.
Люблю я погуляти,
Погратись і поспати.
А от уроки вчити
Я зовсім не люблю.
Ні в день, ні в ночі, ні в день, ні вночі
Я зовсім не люблю. 2р
Підходить до дітей.
 Двійка. Ну навіщо ці уроки!
 Їх так довго й нудно вчить!
 Та у вас же від навчання
 Голова уже болить!
 Та покиньте ви читати,
 І не треба вам писати.
 Ніж Букварика читати,
 Краще йдіть ви погуляти!
 Діти танцюють під музику «В каждом маленьком ребенке».
Вчитель. Просим вас не заважайте,
 Нас в дорогу відпускайте!
Лінь. Якщо правильну відповідь дасте, то ми вас відпустимо, а якщо ні – то станете нашими друзями.
ГРА « ТАК ЧИ НІ»
 Зіграти хочеться мені
 З тобою, друже, в « Так чи Ні».
 Тобі питання задаю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «Ні» чи «Так».
1. Скажи, співає сом пісні? Не гайся з відповіддю! (Ні)
2. Чи вміє плавати гусак? Ну що на це ти скажеш! (Так)
3. Скажи мені, червоний мак в січневу пору квітне? (Ні)
4. А крокодили на сосні свої будують гнізда? (Ні)
5.Чи може вище гір літак у вишину злетіти? (Так)
6. Узори пишні на вікні мороз малює взимку? (Так)
7.Чи достигають навесні пшениця й жито в полі? (Ні)
8.Ріка біжить у далині. Чи є у неї ноги? (Н
9.Чи правда це, що вовк усмак наївся груш та яблук? (Ні)
10. А під кінець скажіть мені: «
Із Двійкою ви дружите? (Ні!)
Лінь. З такими розумненькими, добренькими ми й самі не хочемо дружити!
Учитель. Діти! Що ж нам робити, як непрошених гостей позбутися?
 (Вбігають літери)
Літери. 1. Ми літери. Ми літери.
 Нас 33.Нас 33.
 У нас міцна сім”я.
 У школі ми, як вдома
 І зіпсувати свято ми недамо нікому! ( Проганяють )
Учитель. Літери завжди приходять на допомогу.
 ( Літери становляться так, щоб прочитати слово “ШКОЛА”)
 2. Ми літери відомі, ми всякому знайомі,
 Але про кожну літеру ви знаєте не все.
 3. Ми літери незвичні, щей дуже симпатичні,
 Бо кожна жарт чи віршика, чи казочку несе.
А. А в алфавіті - найперша,
 А в алфавіті - найлегша,
 А іще ця буква А
 І дзвінка і голосна,
 Цю букву знають всі на світі,
 В неї почесне місце в алфавіті.
 Весела, гарна, гомінка
 І найскромніша - буква А.
К. Вранці півник в курнику будить всіх “Ку-ку-рі-ку!
 прокидайтеся, курчата, будем букву К вивчати.”
О Буква О - така кругленька,-
 Придивітеся, маленькі,-
 Наче сонях-жовточубик,
 Що так сонечко він любить!
Л Лев, лисиця і орел
 Дуже люблять букву “еЛ”
 Дуже люблять “еЛ” і діти,
 Бо вона - початок літа.
Ш Буква “Ша” із трьох значків
 Весело складається
 І тому багато слів з неї починається.
Учитель. Діти, прочитайте слово, яке утворилося з цих букв.
ВСІ. ШКОЛА.
Учитель. А тепер складемо слово БУКВАР і голосно його прочитаємо, можливо Букварик почує на цей раз.
Діти голосно промовляють слово БУКВАР і до зали входить БУКВАР/.
Буквар. Добрий день, шановні друзі!
 СЬОМУ школу я шукав в окрузі.
 На свято чудове мене запросили.
 Сюди поспішав, що було в мене сили.
 Я мандрую по країні,
 Я з абеткою дружу.
 І малечу як зустріну
 Грамоті відразу вчу.
 От ми гуртом і розберем,
 Як ви учили?
 Чи всі зі мною -Букварем,
 Весело дружили?
Буквар. А чи не підкажете мені, хто це у вас в гостях?
Діти. Лікар Айболить.
Лікар Айболить. Я – лікар і товариш всіх підручників, зошитів, книжок.
Лікар Айболить. Так-так, не дивуйтеся, зошити й книжки також хворіють. Щоправда, вони не пчихають і не кашляють, не плачуть, не стогнуть, не
жаліються, але часом дуже страждають в руках поганих учнів.
Лікар Айболить. Ми клеїмо, розрівнюємо сторінки, обгортаємо книжки. Але, щоб не доводилося їх лікувати, слід дотримуватися певних правил.
- Беріть книги чистими руками. (Говорить до глядачів.)
- Не перегинайте книжки, від цього випадають сторінки.
- Не кладіть у книжку олівці та інші предмети, від цього вона рветься.
 - Не загинайте сторінки, користуйтеся закладками.
- Не читайте книги під час обіду.
- Щоб книжка чи підручник довше слугували вам, обгорніть їх.
Лікар Айболить. (Звертається до дітей.) Вибачте, але я мушу поспішати. На мене чекають хворі в нашій незвичайній лікарні.
Вчитель. Дякуємо тобі, Букварику, що навчив нас читати!
 Присядь, Букварику і послухай слова подяки для тебе.
Прийми від нас на згадку веселий таночок.
БУКВАРИК
Мій букварик, мій букварик, -
Він найкращий друг
Прокидаюсь, посміхаюсь,
І беру до рук
Буква "А" - на зірку схожа,
Буква "О" - проста
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота!
 Приспів.
 Завдання просте - А, Б, В, Г, Д
 Хто такий букварик має,
 Той не пропаде!
2 куплет
Треба всім старанно вчитись,
Знати головне
Книжка ця найкраща в світі,
Виручить мене
Буква "А" - на зірку схожа,
Буква "О" - проста
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота!
Приспів.
 Діти
1.Всі сторінки твої цікаві
Були для мене, як рідня.
В твоїх малюночках яскравих
Нове знаходив я щодня.
2.Перша книжка — мудра й мила,
Ти читати всіх навчила.
Кожна буква букваря —
Це промінчик ліхтаря.
Книжечка дитячих літ
Нас виводила у світ.
3. Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш Буквар.
4. Букварику, мій друже вірний,
Відверто я усім скажу —
Що нині я — твій друг покірний —
Уже читаю і пишу.
5. Прощавай, Букварику!
 В школі перший друже.
 Ми тобі, Букварику,
 Дякуємо дуже.
6. Букви старанно вивчали,
 знаємо їх від А до Я,
 І сторіночку останню
 прочитали Букваря.
7. У містах, у різних селах
 Будь, Букварику, веселим!
 Хай тебе у гості ждуть!
 Будь щаслива твоя путь!
 А ми будемо у школі-
 Тут науки нам доволі!
Діти виконують пісню «Прощавай, Букварику».
Прощавай Букварику
Вчитель. Шановні батьки! Разом з вами діти вперше розкривали «Букварик», ви разом вчилися читати, писати, рахувати, міркувати. Раділи успіхам своїх дітей, підтримували їх, вчили долати нелегкі вершини науки і ніколи не відступати перед труднощами.
Тож прийміть слова вдячності від них.
Буквар: Діти як добре у вас на святі! Я радий, що це свято на мою честь. Я полюбив вас і пишаюся вами. Але настав час нам прощатися.
Свято наше закінчилося, та спогади про нього будуть з нами усе життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар