вівторок, 29 жовтня 2019 р.

Виховна година "Найцінніше в моєму житті"


Виховна година в рамках Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему: «Здоров'я мати-вік біди не знати»

«Найцінніше в моєму житті»

Мета:Формувати уявлення дітей  про здоровий спосіб життя, розвивати пізнавальний інтерес, мислення, увагу, виховувати відповідальність , дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Обладнання:карта острова Скарбів, зображення корабля, картки, скринька, зернят, баскетбольний м’яч.

                                            Хід заняття:
І.Організаційна частина
Наш девіз:Про здоров'я всі ми дбаєм
                    Кожен день і кожен час.
                    Хай бояться нас хвороби,
                    Хай завжди минають нас.
ІІ.Повідомлення теми і мети заняття
-Сьогодні наша класна година буде незвичайною.Ми відправимося на пошуки скарбів,знайдемо найцінніший скарб в нашому житті.А вирушимо ми в путь на чарівному транспорті.Відгадайте, що це?
                    Через море-океан,
                    В сильний шторм чи ураган
                    Впевнено вперед прямує,
                    А на ньому люд мандрує.(Корабель)

-Для подорожі нам потрібна карта.Ось вона.(Прикріплюю карту на дошці).
ІІІ.Основна частина
-Отже, рушаймо!(Учні танцюють танець моряків).
1.Океан Думок.
Згідно карти ми рухаємося ОкеаномДумок.Висловте свої думки  на тему Що таке здоров'я, що впливає на здоров'я?(Діти пишуть на листочках свої думки і прикріплюють на дошці, коментують).

                                              ЗДОРОВ'Я –ЦЕ…
-здорова їжа
-чисте повітря
-здоровий сон і відпочинок
-заняття спортом
-відмова від шкідливих звичок
-загартування
-Все це і є складові здорового способу життя і якщо їх дотримуватись, ви завжди будете здоровими.
2.Острів Вітамінний.
-Діти, ми дістались до дивного острова.На ньому живуть Вітамінчики.
(Виходять учні в коронах з назвами вітамінів).
-Що таке вітаміни?
Американський вчений біохімік Казимир Функ відкрив , що речовина «амін», яка міститься в оболонці рисового зерна, життєво необхідна для людини.З'єднавши слово «віта»-життя з «амін»- отримаємо слово «вітамін».
Для нормального життя людині потрібно близько 20 вітамінів. Ягоди,  фрукти, овочі-основні джерела вітамінів, мінеральних речовин. Більшість вітамінів в організмі людини не накопичуються, а потрапляють до організму людини з їжею. Ось чому ягоди, овочі і фрукти мають бути в раціоні дитини регулярно.
Вітамін А:Я- вітамін росту, хорошої шкіри,
                   І допомагаю збереженню зору.
                   В молоці та моркві мене ти шукай,
                   Зелену цибульку частіше вживай.
Вітамін В:Я- бадьорість зберігаю,
                   Швидко втому проганяю.
                   Їжте діти залюбки
                   Ось такі продукти:
                   Гречку, горіхи, рибу і м'ясо,
                   Картоплю, капусту, вівсянку і яйця.
Вітамін D:Я-вітамін дуже міцний,
                   Оберігаю ваші кістки.
                   Молоко, рибу і сир ви вживайте
                   І на сонці частіше бувайте.
Вітамін С:Від застуди та ангіни я допомагаю
              Не хворіє той ніколи, хто таке вживає:
             Фрукти, ягоди,лимони
             Часник, апельсини.
             І ніякої застуди, і ніякої ангіни.
-Жоден продукт не дає людині всіх поживних речовин, які потрібні для підтримки гарного здоров'я.Тому треба вживати різноманітну їжу, тоді організм отримає всі необхідні поживні речовини:білки, жири, вуглеводи і вітаміни.
-А тепер дайте пораду Василькові.
                                   Як думав Василько
Думав Вася, Танін брат,
Щоб здоровим стати,
Треба їсти- все підряд
І побільше спати,
Так Василько і робив,
Враз, як прокидався,
Щось жував він, їв і їв,
Просто запихався.
Став гладкий-не побіжить!
Та і йти не може…
Як такому в світі жить,
Хто тут допоможе?
3.Сежка Чистоти.
-Діти, цією стежкою пройде тільки той, хто правильно складе правила чистоти.
(Учні об’єднуються в групи)
Завдання для груп на картках:1група
Складіть правила: 1. Потрібно, зуби, вуха, шию, вмиватися.
                       2.Кімнату провітрювати.
                                 3.Нігті на руках і ногах.
                                  4.Волосся.
                                  5.Одяг, взуття.
                                  6.Мити руки перед…, після…
                                7.Загартовуватися.
                                              2 група
Виберіть предмети гігієни(мило, книга, шампунь, мочалка, лінійка, дзеркало, стілець, сонце, зубна щітка, комп’ютер, ножиці, крем, цукерка).
                                              3 група
Складіть свій режим дня.
4.Озеро Свіжого Повітря.
-Усім нам відомо, що чисте повітря –запорука здоров’я.
-Я пропоную вам написати на зернинках правила , як зберегти повітря чистим.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Черепаха-аха-аха»
5.Спортивний майданчик.
-Чому, той , хто займається спортом, менше хворіє?
Давайте пограємо в баскетбол.Але скільки разів ви вдаряєте м’ячем по підлозі, стільки видів спорту треба назвати.
6.Гора Мудрості.
Поясніть прислів’я:
-Уздоровому тілі-здоровий дух.
-В кого болять кості-той не бажає в гості.
-Здоров’я-усьому голова.
-Подивись на вигляд і не питай про здоров’я.
-Без здоров’я-нема щастя.
-Весела думка-половина здоров’я.
-Гроші загубив-небагато загубив, час загубив-багато загубив, а здоров’я загубив-усе загубив.
7.Печера Скарбів.
-У Горі Мудрості є Печера Скарбів, до якої ми так довго добиралися.
А ось і чарівна скринька.Але відкриється вона лише тоді, коли ви відгадаєте загадки:
-Його не сіють, не саджають,
Воно саме виростає,
Не в лісі, не на узліссі,
А на маківці, на голівці.(Волосся)
-Між двох озер стоїть скеля,
В ній дві печери…(Ніс)
-Мию, мию без жалю,
Мию, там, де брудно.
А купатись не люблю. Бо від того худну.(Мило)
-Без насіння виростає
І міцне коріння має.
Ним їмо і хліб, і суп
Що це буде, дітки?(Зуб)
-Хто завжди нам правду каже,
Який є, таким покаже?(Дзеркало)
-Молодці, діти!Тепер скринька відкриється.Ми знайшли найцінніший скарб.Прочитайте, що це.(Учні читають слово ЗДОРОВ’Я)
-Правильно, адже найцінніше в нашому житті-це здоров’я.
ІV.Підсумок заняття.
Гра «Доскажи словечко»
Щоб здоров’я добре мати,
Слід про нього змалку…(дбати):
Кожний ранок обливатись
І зарядкою…(займатись).
У дворі щодня гуляти,
Повноцінно їсти й …(спати).
Добре мити всі продукти,
Досхочу вживати…(фрукти).
Учень:Головне-здоровим бути-
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
Товесь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
Аяк тільки захворіє-
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я-дбай!
                                                       Література             
1.Буган Ю.В.Шкільні свята та розваги. – Тернопіль: Підручники та посібники, 1996.
2.Букрєєва Н.А.Години спілкування. –Х.:Вид.група « Основа» , 2012.
3.Красоткіна Н.Г.Виховні бесіди у початкових классах. – Тернопіль:Мандрівець, 2008.
4.Куріпта В.І.Сценарії позакласних заходів для 1-4 класів. – Х.:Вид.група «Основа» , 2006.
5.Журнали «Початкова освіта», «Початкове навчання та виховання», «Початкова школа», «Розкажіть онуку».
6.Віршики-веселинки. – Х.:Белкар-книга, 2011.
7.Слабошпицька Л.Все про все на світі. – К. :Махаон-Україна,2004.

Немає коментарів:

Дописати коментар